Al diari Ara hi vaig fer de tot. Vaig començar fent esports, però una de les etapes on vaig aprendre més va ser a societat com a redactor d’infraestructures. No és una secció fàcil en cap redacció, i menys aconseguir que aquestes informacions siguin interessants i atractives. Jo ho vaig intentar i crec que me’n vaig sortir. Els meus companys saben que explicar les mancances del servei de Rodalies va ser una de les meves obsessions –me’n feien bromes…–, i aquí en deixo alguns exemples.
Rodalies: l’aventura de no saber si arribaràs a temps a la feina
Retrat d’un dia a la xarxa de Renfe de Barcelona per viure la realitat diària de 400.000 persones
Els trens de la R16 surten sabent que acumularan 14 minuts de retard
L’ARA puja a la cabina de la línia de Tortosa per saber per què és la més impuntual de Catalunya
El segrestat amb més sort del món
Crònica del viatge en tren fins a Tortosa amb la pitjor línia de Catalunya, agreujada per l’avaria de Mont-roig del Camp, dos dies abans de la manifestació a l’Aldea a favor d’uns trens dignes a l’Ebre sota el lema #segrestats
I ara qui té la culpa del que ha passat avui a Rodalies?
Aquest cop no han sigut les catenàries de principis del segle XX, ni una avaria en una línia d’una sola via. Ha sigut un incendi en una estació abandonada. Realment Adif/Renfe/Foment no en tenen cap responsabilitat?
Rodalies: mal servei i inversió nul·la
L’ARA crea una eina per controlar les incidències constants provocades per una infraestructura obsoleta
Adif s’oblida de Catalunya a l’hora de complir el pressupost
Només ha executat el 26% del que havia previst, una diferència abismal respecte a altres comunitats
A la xarxa de Rodalies hi ha 126 limitacions de velocitat que fan que els horaris no es compleixin
Aquest dimecres hi ha una reunió tècnica entre Generalitat i Adif per conèixer totes aquestes limitacions al detall. El conseller Rull adverteix que no canviarà els horaris sense un calendari d’obres
La puntualitat no depèn de Renfe
El president de la companyia fixa com a objectiu la fiabilitat, però demana ajuda a Adif per aconseguir-ho
I enmig de tanta informació sobre Rodalies, un dia vaig voler acompanyar al conseller de Territori i Sostenibilitat en aquell moment, el terrassenc Josep Rull, en un trajecte en Rodalies que ell feia cada setmana per anar de Terrassa al Parlament els dies de ple, i ho vam gravar en vídeo amb les companyes d’AraTV.
Quant a l'autor