Com a redactor d’infraestructures, a més de parlar de trens, i en especials de Rodalies, vaig parlar molt de les carreteres catalanes, sobretot de les més oblidades pels polítics. En el rànquing de les que en vaig parlar més, sense dubte hi ha l’N-340 a Tarragona, o la C-55 del Bages. Deixo un recull d’articles.
C-55: accidents, morts i lentitud
La plataforma No Més Morts a la C-55 ha fet avui una marxa lenta amb una seixantena de cotxes per reclamar el desdoblament de la via i l’alliberament dels peatges. La Generalitat no té previst fer cap de les dues coses: la primera costa 130 milions d’euros i la segona 775 milions
La C-55 compleix 40 anys sense desdoblament i amb molts pedaços
La carretera C-55 entre Abrera i Manresa és una de les que suporta més trànsit de l’Estat i que encara no està desdoblada (28.000 cotxes al dia),...
S’ajorna ‘sine die’ el desdoblament de la C-55
La conselleria de Territori ha iniciat aquest estiu les obres per posar mitjanes a quasi tota la via per fer-la més segura
L’Estat segueix impassible a la sagnia de la N-340
No vol prohibir els camions i només farà cinc rotondes
Seguretat i desdoblament de les carreteres: Brussel·les ho té clar
S’ha de desdoblar una carretera nacional amb una alta sinistralitat que circula paral·lela a una autopista? La resposta a aquesta pregunta és...
Un dia l’Antoni Bassas em va demanar que participés al seu programa d’AraTV per explicar la proposta del Racc de desviar els camions de la N-340 a l’AP-7.
El RACC proposa desviar els camions de la N-340 a l’AP-7 amb Albert Solé
Ara redacció: El RACC proposa desviar els camions de la N-340 a l’AP-7 amb Albert Solé i els futurs fitxatges del Barça amb Toni Padilla
Vaig parlar també dels embussos de trànsit i el perquè es produeixen.
STOP cotxes
Els embussos de trànsit són una de les activitats que contaminen més, i a Barcelona estan tornant a crèixer. L’única solució és el tren i el cotxe elèctric
Més embussos i més llargs
Els accessos viaris a Barcelona recuperen el nivell de les cues de fa quatre anys, i el bus-VAO segueix mig buit
També vaig fer algun article i entrevista per parlar de les autoescoles i del carnet de punts.
Joan Josep Isern: «No és responsable portar els fills a una autoescola ‘low cost’»
Entrevista al director del Servei Català de Trànsit
47 catalans s’han quedat sense punts 3 cops
En el 10è aniversari de l’exitós nou tipus de carnet, Trànsit demana posar límit als multireincidents
Els experts en trànsit demanen poder retirar el carnet de conduir per motius mèdics
Com ha passat amb Germanwings, els responsables de trànsit volen canviar la llei de protecció de dades
I una mica sobre les motos.
Motos velles i sense manteniment: les raons dels fabricants
No creu que la poca formació dels conductors de 125 cc sigui rellevant en la sinistralitat
Quant a l'autor